خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تعمیر کولر گازی


 
قيمت 0ريال

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مقایسه کولر گازی و کولر آبی و بررسی معایب و مزایای آنها

کولر گازی یا کولر آبی ؟ بنظر شما کدام یک برای منزل شما مناسب تر است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در هنگام خرید کولر با آن مواجه اند و نمیدانند که کدام یک از این دو نوع کولر برای آن ها مناسب است. در این مقاله به سوال مهم کولر گازی یا کولر آبی؟ خواهیم پرداخت.

امروزه به دلیل گرم تر شدن هوا نمیتوان روزهای گرم تابستان را بدون کولر سپری کرد. اما شما کولر گازی یا کولر آبی را ترجیح میدهید؟ آیا میدانید که قبل از خرید کولر باید به بسیاری از جنبه ها توجه کرد؟ در ادامه به بررسی این دو نوع از کولرها اشاره میکنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین اگر کولرتان نیاز به سرویس یا تعمیر کولر گازی دارد یا اینکه نیاز به حضوز کارشناس برای نصب کولر گازی دارید با کارشناسان ما برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

تعمیر پکیج شرق تهران
 

قیمت 

قیمت و هزینه یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید هر گونه وسیله ای است. در خرید کولر نیز چنین است. با توجه به اینکه در روزهای گرم تابستان در مناطقی مانند استان ها و شهرهای جنوبی مجبور به استفاده از کولرهای گازی هستند باید بگوییم که قیمت این کولر ها نسبت به کولرهای آبی چند برابر است و میتوان گفت که اگر قصد خرید کولر گازی را دارید باید هزینه ای حدود 5 برابر نسبت به کولر آبی را پرداخت کنید. اگر فاکتور قیمت برایتان الویت داشته باشد احتمالا به سوال کولر گازی یا کولر آبی پاسخ داده اید!

مصرف برق 

مصرف برق در کولرهای آبی نسبت به کولرهای گازی بسیار کمتر است. زیرا این کولرها برای تامین انرژی خود از آب کمک میگیرند. البته امروزه با تولید کولرهای گازی کم مصرف و اسپیلت مشکل مصرف برق تا حدودی حل شده اما همچنان مصرف برق در کولر های گازی بیشتر از مدل آبی است. مواردی مهمی در کاهش مصرف برق در کولرهای آبی نیز وجود دارد که میتوان به استفاده از سایه بان و رسوب زدایی اشاره کرد. همچنین تعویض پوشال ها حداقل دومرتبه در سال نیز یکی دیگر از عوامل کاهش مصرف برق در کولرهای آبی محسوب میشود. اگر در منطقه ای زندگی میکنید که هوای گرمی دارد به جای اینکه کولر را بر دور تند بگذارید از پنجره و درب های عایق استفاده کنید تا از ورود گرما به داخل منزل جلوگیری شود.

آب و هوا 

قبل از خرید کولر باید به نوع آب و هوای محل سکونت خود توجه کنید. اگر در منطقه ای زندگی میکنید که رطوبت هوا بسیار زیاد است به هیچ عنوان نمیتوانید از کولر های آبی استفاده کنید زیرا این کولرها به این دلیل که با آب کار میکنند موجب پراکندن ذرات آب در هوا شده و رطوبت محیط را به میزان زیادی افزایش می دهند. کولرهای گازی برای این مناطق گزینه مناسب تری محسوب میشوند. مناطقی که آب و هوای خشکی دارند مانند شهرهای کویری باید از کولرهای آبی استفاده کنند تا رطوبت هوا در محیط بیشتر شود.

میزان پاکیزه بودن هوا 

در مقایسه کولر گازی و کولر آبی باید به نکته مهمی توجه کنید و آن هم میزان پاکیزه ماندن هوای منزل در اثر استفاده از هر دو کولر است. در استفاده از کولرهای گازی هوای داخل منزل پاکیزه تر می ماند. زیرا در ساختار آن تمهیداتی اندیشیده شده است که موجب جلوگیری از ورود ذرات معلق به درون خانه میشود. اما کولرهای گازی نمیتوانند از ورود این ذرات جلوگیری کنند زیرا مانند کولرهای گازی فیلترهایی قوی ندارند. اما نگران نباشید اگر قصد خرید کولر آبی را دارید میتوانید از نوع سلولزی آن استفاده کنید که مانع ورود آلودگی ها به داخل محیط میشود.

میزان خنک کنندگی 

میزان سرمایش در کولرهای گازی به مراتب بیشتر از کولرهای آبی است. به همین دلیل است که استفاده از آن ها در شهرهای جنوبی کشور رواج بیشتری دارد. اما در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که در شهرهای دیگر هم از این کولرها استفاده میشود.

چند کاره بودن

مورد دیگری که باید در مقایسه کولرهای آبی و کولرهای گازی به آن توجه کنیم چند کاره بودن آن هاست. امروزه کولرهای گازی طراحی و روانه بازار شده اند که دارای حالت سرمایش برای استفاده در فصول گرم سال و حالت گرمایش برای استفاده در فصول گرم سال هستند. اما کولرهای آبی فاقد این قابلیت هستند و نمیتوانند حالت گرمایش را داشته باشند.

قابلیت تنظیم دما

کولرهای آبی فاقد ترموستات هستند و نمیتوان دمای آن ها را بر اساس دمای دلخواه تنظیم کرد. این مساله موجب خواهد شد که دما در طول شبانه روز به یک نسبت برقرار باشد. اما کولرهای گازی دارای ترموستات هستند و میتوان دمای دلخواه را بر روی آن ها برنامه ریزی کرد. کولرهای گازی نسل اینورتر توانایی کاهش دور موتور را در زمان رسیدن دمای محیط به دمای دلخواه دارند و این مساله موجب کاهش چشمگیر مصرف برق میشود.

سهولت در استفاده و سرویس

کولرهای آبی سهولت بیشتری در استفاده و همچنین سرویس و تعمیرات دارند. به این دلیل که بیشترین کولرهای آب تولید شده در کشور ایرانی هستند و در صورت بروز هر گونه مشکل دسترسی داشتن به قطعات یدکی آن ها بسیار راحت تر است. اما در مورد کولرهای گازی شرایط فرق میکند. برای سرویس و تعمیر آن ها باید از یک متخصص و تکنسین کمک بگیرید زیرا این کولرها ساختار پیچیده تری نسبت به کولرهای آبی دارند و سهل انگاری در تعمیر و نگهداری آن میتواند موجب آسیب رساندن به آن و صرف هزینه های گزاف شود.

 

دوستدار محیط زیست 

کولرهای گازی علاوه بر پاکیزه نگاه داشتن محیط منزل موجب تولید گازهای سمی و پراکندن آن در هوای آزاد میشوند. در شهرهای بزرگی مانند تهران نقش کولرهای گازی در آلودگی هوا انکار ناپذیر است. اما این مساله در مورد کولرهای آبی صدق نمیکند. کولرهای آبی از نظر زیست محیطی آسیبی به همراه ندارند و هیچ گاز سمی را در هوای آزاد منتشر نمیکنند. به همین دلیل است که کولرهای آبی را کولرهای دوستدا محیط زیست می دانند.

خراب شدن قطعات

اگر در نگهداری از هر وسیله ای نکات مهم را رعایت نکنید موجب خراب شدن زودهنگام آن خواهید شد. کولرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما به طور کلی کولرهای آبی به این دلیل که تماس بیشتری با آب دارند احتمال فرسودگی و زنگ زدگی قطعات در آن ها بیشتر از کولرهای گازی است.

 

قيمت : 1000 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 1000 ريال
قيمت : 1000 ريال
قيمت : 1000 ريال
قيمت : 10 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت